Regulamin
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy jest prowadzony przez Energetyka i Budownictwo Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, ul. Grunwaldzka 56 lok 202, 80-241 Gdańsk, KRS 0000787583, REGON 383449520, NIP 9571116172.
- Niniejszy Regulamin określa prawa i obowiązki Pośrednika i Klienta oraz zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a w szczególności sposoby złożenia zamówienia, formy płatności, warunków zawarcia umowy, jak również procedurę odstąpienia od umowy i procedurę składania i rozpatrywania reklamacji zakupionych produktów.
Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; postanowienia dotyczące konsumentów stosuje się także do osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego, zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, o ile umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Pośrednik – Energetyka i Budownictwo Inwestycje Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, ul. Grunwaldzka 56 lok 202, 80-241 Gdańsk, KRS 0000820839, REGON 385143445, NIP 9571120995.
- Dostawca - Osoba trzecia, od której Pośrednik nabywa Produkt na Zamówienie lub Zapytanie Klienta.
- Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególności dokonująca zakupów Produktów;
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Pośrednika pod adresem: www.eibsklep.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów z Pośrednikiem.
- Zamówienie specjalne - Zamówienie, którego przedmiotem jest produkt niedostępny w Sklepie, dostępny na zapytanie lub produkt spersonalizowany, przygotowywany indywidualnie według wskazań Klienta.
- Zapytanie - indywidualne zapytanie Klienta składane za pomocą Formularza zapytania o produkt, poprzez wiadomość email lub telefonicznie zmierzające do uzyskania od Pośrednika informacji o możliwości sprzedaży produktu niedostępnego lub dostępnego na zapytanie.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Formularz zapytania o produkt - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zapytania.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Pośrednikiem.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Pośrednikiem za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego znajdującego się pod adresem www.eibsklep.pl w tym m.in. warunki składania Zamówień na Produkty dostępne w Sklepie Internetowym, zasady dostarczania zamówionych Produktów do Klienta, sposób i termin uiszczania ceny, uprawnienia związane z odstąpieniem od umowy oraz zasady składania reklamacji.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny w witrynie internetowej www.eibsklep.pl
- Sklep internetowy www.eibsklep.pl prowadzony jest przez Pośrednika.
- Kontakt z Pośrednikiem odbywa się poprzez e-mail bok@eibsklep.pl oraz numer telefonu 535 874 710.
- Do przeglądania stron internetowych Sklepu Internetowego, w tym przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym w szczególności składania zamówień na produkty, niezbędne jest ponadto aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- W ramach korzystania ze Sklepu Internetowego zabronione jest dostarczanie przez Klientów treści bezprawnych, naruszających prawo lub dobre obyczaje. Klient zobowiązany jest ponadto do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby negatywnie wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu Internetowego lub jego elementy techniczne. Zabronione jest ponadto wykorzystywanie Sklepu Internetowego do celów sprzecznych z jego przeznaczeniem, w tym rozsyłanie spamu, prowadzenie na stronach internetowych Sklepu Internetowego jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej lub promocyjnej.
- Klient zobowiązany jest z chwilą podjęcia czynności zmierzających do kupna Produktów oferowanych w Sklepie Internetowym do zapoznania się i przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu.
Usługi elektroniczne
- Za pośrednictwem Sklepu internetowego Pośrednik świadczy nieodpłatnie następujące Usługi:
- prowadzenia Konta;
- informacyjne, polegające na prezentowaniu treści w ramach Sklepu internetowego,
- formularza kontaktowego,
- newslettera.
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko, adres e-mailowy oraz hasło nadawane samodzielnie przez Klienta. Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient może w każdej chwili rozwiązać Umowę o usługę prowadzenie Konta poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres Pośrednika zawierającej żądanie usunięcia Konta. W takim przypadku Pośrednik nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania usunięcia Konta, usunie Konto.
- W ramach prowadzenia Konta Pośrednik umożliwia Klientowi dostęp do historii zamówień, do bieżących zamówień oraz do zarządzania danymi osobowymi Klienta.
- Usługa formularza kontaktowego polega na umożliwieniu Klientowi kontaktu z Pośrednikiem.
- Umowy o świadczenie usług, o których powyżej, zawierane są na czas nieokreślony z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Klienta z określonej Usługi.
- Umowa usługi informacyjnej, polegającej na prezentowaniu treści w ramach Sklepu internetowego ulega rozwiązaniu z chwilą opuszczenia przez Klienta Sklepu internetowego lub zakończenia korzystania z Usługi w inny sposób.
- Pośrednik świadczy na rzecz Klienta usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Pośrednika. Zapis do newslettera odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do newslettera. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera, przesyłając stosowne żądanie do Pośrednika.
- Pośrednik świadczy na rzecz Klienta również usługę elektroniczną polegającą na umożliwieniu Klientowi przesłania do Pośrednika wiadomości tekstowej za pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu.
- Klient ma prawo zgłaszania reklamacji związanych z korzystaniem z usług elektronicznych. Reklamacje można składać pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Klienta, adres korespondencyjny oraz opis zaistniałego problemu. Pośrednik zobowiązuje się rozpatrzyć każdą reklamację w terminie do 14 dni.
Składanie Zamówienia
- Przedmiotem Zamówienia mogą być produkty oferowane przez Dostawcę lub Pośrednika. W przypadku produktów oferowanych przez Dostawcę Zamówienie wiąże się z realizacją usługi pośrednictwa w przedmiocie przekazania treści Zamówienia do Dostawcy inicjowanej przez Klienta z chwilą złożenia Zamówienia.
- Klient może złożyć zamówienie jako zarejestrowany Klient albo jako gość.
- Zarejestrowanym klientem jest Klient, który posiada konto w Sklepie. Klient może założyć konto w sposób opisany w § 6 Regulaminu.
- Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie Formularza zamówienia po uprzednim dodaniu do koszyka interesujących Klienta produktów. W Formularzu zamówienia konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia następuje również wybór sposobu dostawy zamówionych produktów oraz wybór metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Klient powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących regulaminu, Klient może skontaktować się z Pośrednikiem.
- Po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie Klient zostanie przekierowany do bramki płatności, zgodnie z wybraną metodą płatności. Po skutecznym dokonaniu płatności, Klient zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia.
- W formularzu zamówienia Klient musi podać prawdziwe dane osobowe. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych lub niepoprawnych danych osobowych. Pośrednik zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Pośrednika co do ich poprawności. W takim przypadku Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Pośrednika. W takiej sytuacji Klientowi przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Pośrednikowi na podjęcie kontaktu z Klientem, Pośrednik udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Klienta.
- Klient oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Pośrednik nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 6 powyżej.
Realizacja Zamówienia
- Prezentowane przez Pośrednika reklamy, ogłoszenia, cenniki i inne informacje dotyczące Produktów nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, lecz są jedynie zaproszeniem do składania ofert.
- Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Pośrednikowi przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży produktów wskazanych w Sklepie, z wyjątkiem produktów stanowiących przedmiot Zamówień specjalnych (patrz: Zasady składania Zapytania) i nie stanowi zapewnienia Pośrednika ani Dostawcy w zakresie dostępności Produktów.
- Zamówienia, kompletowane są z aktualnych stanów magazynowych Pośrednika lub Dostawcy. Klient nie ma gwarancji stałej dostępności Produktów prezentowanych w Sklepie internetowym.
- Po złożeniu Zamówienia następuje potwierdzenie złożenia Zamówienia poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany przez niego adres e-mail.
- Zawarcie Umowy sprzedaży i skuteczne dokonanie Zamówienia możliwe jest jedynie w przypadku, gdy wybrany przez Klienta Produkt jest dostępny w magazynie Dostawcy lub Pośrednika. Warunkiem skutecznego dokonania Zamówienia jest opłacenie produktów, chyba że Klient i Pośrednik wyraźnie postanowią inaczej. Umowa sprzedaży zostaje zawarta wyłącznie w momencie, gdy Pośrednik wyśle do Klienta na podany przez niego adres e-mail, wiadomość zawierającą informację o wysłaniu zamówionych Produktów. Do chwili otrzymania przez Klienta wiadomości, o której mowa powyżej, jego Zamówienie stanowi dla Pośrednika ofertę zakupu zamówionych Produktów i nie jest on zobowiązany do dostarczenia Produktów Klientowi.
- W przypadku, gdy w trakcie kompletacji Zamówienia okaże się, że część spośród Produktów zamówionych przez Klienta będzie niedostępna, skontaktuje się z Klientem drogą e-mailową, w celu uzgodnienia wariantu zakupu.
- W przypadku braku dostępności zamówionych Produktów, Klient może zrezygnować z całości Zamówienia lub zdecydować się na realizację niepełnego Zamówienia, w pozostałym zakresie. Jeżeli Klient nie zdecyduje się na żadną z w/w możliwości, w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania wiadomości, przyjmuje się, że zrezygnował z Zamówienia. Jeżeli żaden z zamówionych Produktów nie będzie dostępny, wówczas Zamówienie zostanie anulowane.
- Dokonana przez Klienta zapłata za zamówiony Produkt, który nie mógł zostać dostarczony, bądź z którego Klient zrezygnował z przyczyn opisanych powyżej, zostanie przez Pośrednika zwrócona w całości bądź w części niezwłocznie po skutecznym poinformowaniu Klienta o niemożliwości zrealizowania Zamówienia. Jeśli Klient dokonał płatności za Zamówienie z góry, a następnie wyraził zgodę na przesłanie Zamówienia niepełnego, bądź w innej cenie, Łączny koszt zamówienia zostanie skorygowany.
- Realizacja zamówienia następuje poprzez wysyłkę zakupionych produktów na adres podany przez Klienta.
- Czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 10 dni roboczych liczonych od momentu złożenia zamówienia i zaksięgowania wpłaty, chyba że Klient został poinformowany przez Pośrednika o dłuższym czasie realizacji Zamówienia.
- Zamówienie uważa się za zrealizowane w chwili nadania przesyłki do Klienta.
- Przed odebraniem przesyłki Klient powinien sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, stwierdzenia uszkodzeń, należy niezwłocznie skontaktować się z Pośrednikiem.
- Pośrednik może anulować zamówienie w przypadku, gdy nie otrzymał za nie zapłaty w przeciągu 3 dni roboczych od terminu płatności ustalonego z Klientem
Metody dostawy oraz płatności
- Dostępne metody płatności za zamówienie opisane są na stronach Sklepu oraz prezentowane są Klientowi na etapie składania zamówienia wraz z informacją o ewentualnych opłatach za wybrany przez Klienta sposób płatności.
- Dostępne metody dostawy produktów fizycznych opisane są na stronach Sklepu oraz prezentowane są Klientowi na etapie składania zamówienia. Koszt dostawy zamówienia ponosi Klient, chyba że Pośrednik na stronie Sklepu wskaże inaczej.
- Płatność w systemie Przelewy24 realizowana jest przez PayPro S.A. Z siedzibą w Poznaniu, 60-198 Poznań, przy ul. Pastelowej 8, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887.
- Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz dostępne metody płatności są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
Zasady składania Zapytania
- Realizacja usługi pośrednictwa w przedmiocie przekazania treści Zamówienia specjalnego do Dostawcy inicjowana jest przez Klienta także za pośrednictwem złożenia w Sklepie Zapytania.
- Klient może złożyć Zapytanie jako zarejestrowany Klient albo jako gość.
- Zarejestrowanym klientem jest Klient, który posiada konto w Sklepie. Klient może założyć konto w sposób opisany w § 6 Regulaminu.
- Złożenie Zapytania odbywa się poprzez wypełnienie Formularza zapytania o produkt, poprzez przesłanie Pośrednikowi przez Klienta wiadomości e-mail z Zapytaniem lub telefonicznie.
- W Formularzu zapytania o produkt konieczne jest podanie danych niezbędnych do dokonania przez Pośrednika sprawdzenia możliwości dokonania Zamówienia specjalnego. Warunkiem złożenia Zapytania o produkt jest akceptacja Regulaminu, z którym Klient powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących regulaminu, Klient może skontaktować się z Pośrednikiem.
- Po otrzymaniu Zapytania Pośrednik dokona sprawdzenia dostępności produktów wskazanych przez Klienta i w terminie do 5 dni roboczych poinformuje Klienta o możliwości dokonania Zamówienia specjalnego albo poinformuje Klienta o braku dostępności produktów.
- Po otrzymaniu informacji od Pośrednika Klient może w ciągu 3 dni zamówić produkty objęte Zapytaniem, chyba że Klient i Pośrednik wyraźnie określą inny termin. W tym celu Klient powinien przesłać do Pośrednika wiadomość e-mail ze wskazaniem produktów objętych Zamówieniem specjalnym oraz dokonać płatności za produkty objęte Zamówieniem specjalnym.
- Reklamy, ogłoszenia, cenniki i inne informacje dotyczące Produktów prezentowane przez Pośrednika Klientowi na jego Zapytanie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, lecz są jedynie zaproszeniem do składania ofert.
- Poprzez złożenie Zamówienia specjalnego Klient składa Pośrednikowi ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Po złożeniu Zamówienia specjalnego niezwłocznie następuje potwierdzenie złożenia Zamówienia poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany przez niego adres e-mail.
- Zawarcie Umowy sprzedaży i skuteczne dokonanie Zamówienia specjalnego możliwe jest jedynie w przypadku, gdy wybrany przez Klienta Produkt jest dostępny w magazynie Dostawcy lub Pośrednika, lub może zostać sprowadzony w terminie określonym w ofercie Klienta. Warunkiem skutecznego dokonania Zamówienia specjalnego jest opłacenie produktów, chyba że Klient i Pośrednik wyraźnie postanowią inaczej. Umowa sprzedaży stanowiących przedmiot Zamówienia specjalnego zostaje zawarta wyłącznie w momencie, gdy Pośrednik wyśle do Klienta na podany przez niego adres e-mail, wiadomość zawierającą informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Do chwili otrzymania przez Klienta wiadomości, o której mowa powyżej, jego Zamówienie specjalne stanowi dla Pośrednika ofertę zakupu zamówionych Produktów i nie jest on zobowiązany do dostarczenia Produktów Klientowi. Do czasu wysłania wiadomości, o której mowa powyżej, Klient może złożyć oświadczenie o jego cofnięciu.
- Na etapie kompletowania Zamówienia specjalnego, Klient jest informowany o Cenie wybranych przez siebie Produktów. Ceny na dalszym etapie mogą ulec zmianie.
- Po otrzymaniu Zamówienia specjalnego, Dostawca, niezwłocznie po przekazaniu mu Zamówienia specjalnego przez Pośrednika, rozpocznie proces sprowadzenia kompletacji zamówionych Produktów przez Klienta. W przypadku, gdy w trakcie sprowadzenia lub kompletacji Zamówienia specjalnego okaże się, że część spośród Produktów zamówionych przez Klienta będzie niedostępna, bądź będzie dostępna w innej cenie, Pośrednik skontaktuje się z Klientem drogą e-mailową, w celu uzgodnienia wariantu zakupu.
- W przypadku braku dostępności zamówionych Produktów, Klient może zrezygnować z całości Zamówienia specjalnego lub zdecydować się na realizację niepełnego Zamówienia specjalnego, w pozostałym zakresie. Jeżeli Klient nie zdecyduje się na żadną z w/w możliwości, w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania wiadomości, przyjmuje się, że zrezygnował z Zamówienia specjalnego. Jeżeli żaden z zamówionych Produktów nie będzie dostępny, wówczas Zamówienie specjalne zostanie anulowane.
- W przypadku, gdy cena zamówionych Produktów, ulegnie zmianie w stosunku do ceny wskazanej w Zamówieniu specjalnym, Klient może zrezygnować z całości Zamówienia specjalnego lub zdecydować się na realizację Zamówienia specjalnego z obowiązkiem dopłaty różnicy w cenie. Jeżeli Klient nie zdecyduje się na żadną z możliwości w ciągu 24 godzin od momentu otrzymania wiadomości, przyjmuje się, że zrezygnował z Zamówienia specjalnego.
- Dokonana przez Klienta zapłata za zamówiony Produkt, który nie mógł zostać dostarczony, bądź z którego Klient zrezygnował z przyczyn opisanych powyżej, zostanie przez Dostawcę zwrócona w całości bądź w części niezwłocznie po skutecznym poinformowaniu Klienta o niemożliwości zrealizowania Zamówienia specjalnego. Jeśli Klient dokonał płatności za Zamówienie specjalne z góry, a następnie wyraził zgodę na przesłanie Zamówienia specjalnego niepełnego, bądź w innej cenie, Łączny koszt Zamówienia specjalnego zostanie skorygowany.
- Realizacja zamówienia następuje poprzez wysyłkę zakupionych produktów na adres podany przez Klienta.
- Czas realizacji zamówienia specjalnego nie powinien przekroczyć 15 dni roboczych liczonych od momentu złożenia zamówienia i zaksięgowania wpłaty, chyba że Klient został poinformowany przez Pośrednika o dłuższym czasie realizacji Zamówienia specjalnego.
- Zamówienie specjalne uważa się za zrealizowane w chwili nadania przesyłki do Klienta.
- Przed odebraniem przesyłki Klient powinien sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, stwierdzenia uszkodzeń, należy niezwłocznie skontaktować się z Pośrednikiem.
- Pośrednik może anulować Zamówienie specjalne w przypadku, gdy nie otrzymał za nie zapłaty w przeciągu 3 dni roboczych od terminu zapłaty ustalonego z Klientem.
Prawo Konsumenta do odstąpienia od Umowy Sprzedaży
- Konsument, który zawarł z Pośrednikiem lub Dostawcą umowę na odległość, na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie zakupionych produktów.
- Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie oraz wynikających z ustawy o prawach konsumenta przysługuje również osobie fizycznej zawierającej z Pośrednikiem umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W związku z tym, gdy w ramach niniejszego paragrafu mowa jest o uprawnieniach Konsumenta, uprawnienia te dotyczą również osoby spełniającej powyższe kryteria.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument powinien poinformować Pośrednika lub Dostawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład za pomocą pisma wysłanego pocztą, faksu lub poczty elektronicznej.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego jako załącznik do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z formularza jest jednak tylko zaleceniem dla konsumenta, a jego niewykorzystanie w procesie odstąpienie od umowy nie stanowi o nieważności odstąpienia.
- Termin do odstąpienia od umowy jest zachowany, jeżeli Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem wskazanego terminu do odstąpienia od umowy.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Pośrednika lub Dostawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, lecz nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Pośrednika o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Pośrednik zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Pośrednik został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
- Jeżeli Pośrednik lub Dostawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Korzystanie z produktów w sposób, wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania, może wiązać się z koniecznością zapłaty na rzecz Pośrednika stosownego odszkodowania, jednakże nie pozbawia Konsumenta prawa do odstąpienia od umowy.
- Otrzymawszy rzecz, konsument może podjąć niezbędne czynności w celu jej zbadania i sprawdzenia. W tym zakresie mieści się zarówno sprawdzenie jakości produktu poprzez jego dotyk, jak i zweryfikowanie stanu produktu poprzez stwierdzenie braku mechanicznego uszkodzenia lub usterki. Jednak powinien obchodzić się z rzeczą, zachowując należytą staranność. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu konsument co do zasady, powinien obchodzić się z produktem i sprawdzać go tylko w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Sklep może – wedle swojego uznania - albo złożyć Konsumentowi oświadczenie o potrąceniu przysługującej wierzytelności z tytułu odszkodowania za zmniejszenie wartości produktu (na kwotę równą kosztom przywrócenia produktu do stanu umożliwiającego ponowną jego sprzedaż) z wierzytelnością Konsumenta o zwrot uiszczonych przez niego płatności, albo dokonać zwrotu wszystkich otrzymanych od Konsumenta płatności, a następnie wystąpić wobec niego z roszczeniem o odszkodowanie.
- Ze względów higieniczno - sanitarnych, Sklep nie prowadzi sprzedaży produktów używanych. W przypadku korzystania przez Konsumenta z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu, jeżeli w efekcie takiego używania produkt nie nadaje się do dalszej sprzedaży, Konsument może zostać obciążony pełną kwotą ceny produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi m.in. w odniesieniu do umów w przypadkach wskazanych w art. 38 Ustawy Prawa Konsumentów, w tym w szczególności w odniesieniu do umów o:
- świadczenia usług, jeżeli Pośrednik lub Dostawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Pośrednika lub Dostawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Pośrednik lub Dostawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- Pośrednik uzyskał od Klienta zgodę na zawarcie Umowy pośrednictwa i przed rozpoczęciem świadczenia przez Pośrednika Klient został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia.
Odpowiedzialność za wady
- Dostawca odpowiada względem Klienta będącego Konsumentem w razie braku zgodności towaru z umową w rozumieniu art. 43a i 43b ustawy o prawach konsumentów. Do postępowania w zakresie zgłoszonych przez Konsumenta reklamacji znajdują zastosowanie postanowienia Rozdziału 5a ustawy o prawach konsumentów.
- Klient ma prawo zgłosić reklamację do Pośrednika w drodze elektronicznej na adres poczty elektronicznej bok@eibsklep.pl lub pisemnie na adres: Energetyka i Budownictwo Sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 56 lok 202, 80-241 Gdańsk. Pośrednik zobowiązuje się do udzielenia pomocy Klientowi w przekazaniu reklamacji Dostawcy.
- Reklamacja winna zawierać w szczególności opis problemu, określenie zamówienia, którego zgłoszenie dotyczy, a także sposób kontaktu z Klientem (adres poczty elektronicznej, numer telefonu, ewentualnie adres do korespondencji). Pośrednik i Dostawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem przy wykorzystaniu podanych przez niego danych kontaktowych.
- Klient powinien dostarczyć reklamowany Produkt do Dostawcy na adres magazynu, z którego zostały wysłane zamówione Produkty. W wybranych przypadkach Towar zostanie odebrany spedycją Pośrednika lub Dostawcy.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia dokonania zgłoszenia.
- Wobec Pośrednika nie przysługują Klientowi żadne roszczenia mające związek z zawartą Umową sprzedaży. Stroną Umowy sprzedaży jest Dostawca. Pośrednik udziela jednak Klientowi, w miarę możliwości, niezbędnej pomocy zarówno w zakresie reklamacji Towarów składanej Dostawcy, jak i składania przez Klienta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Pośrednik odpowiada wobec Klienta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania w zakresie przekazania Zamówienia do Dostawcy. Ponadto Pośrednik podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania każdej Oferty internetowej, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów. Proces zgłaszania i rozpatrywania reklamacji dotyczących wszelkich nieprawidłowości lub przerw w funkcjonowaniu danej Oferty internetowej, będzie przebiegał w sposób opisany w niniejszym dziale.
Odstąpienie od Umowy Sprzedaży
- W przypadku nieodebrania przez Klienta przesyłki nadanej przez Pośrednika i jej powrotu do nadawcy, Pośrednik zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży bez wyznaczania Klientowi dodatkowego terminu na jej realizację.
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży może zostać dokonane przez Pośrednika w terminie 14 dni od dnia powrotu nieodebranej przez Klienta przesyłki do Pośrednika, poprzez złożenie Klientowi oświadczenia o odstąpieniu w formie wiadomości e-mail wysłanej na podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia adres e-mail.
- W przypadku odstąpienia przez Pośrednika od Umowy Sprzedaży w sposób określony w niniejszym paragrafie, Pośrednik zwróci Klientowi otrzymane od Klienta płatności za Produkt niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia.
- W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Sklep może, wedle swojego uznania:
- złożyć Klientowi oświadczenie o potrąceniu przysługującej wierzytelności z tytułu odszkodowania za straty, jakie poniósł Pośrednik w związku z poniesieniem kosztów przesyłki do Klienta oraz kosztów przesyłki zwrotnej z wierzytelnością Klienta o zwrot uiszczonych przez niego płatności, albo;
- dokonać zwrotu otrzymanych od Klienta płatności, a następnie wystąpić wobec niego z roszczeniem o odszkodowanie z tytułu strat, o których mowa w pkt 1 powyżej.
- Zwrot płatności na rzecz Klienta zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej z Pośrednikiem.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Pośrednikiem. - Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Pośrednikiem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Dane osobowe w Sklepie
- Pośrednik zbiera i przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności.
- Pośrednik wykorzystuje pliki cookies, zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce Cookies.
Postanowienia końcowe
- Pośrednik zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Pośrednik zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Klient posiadający Konto, w przypadku braku akceptacji nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Pośrednika w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.09.2024
- Niniejszy Regulamin został sporządzony w oparciu o przepisy prawa polskiego. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta lub innych ustaw mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania sklepu internetowego obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Umowy Sprzedaży zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
Załączniki: